Pozycjonowanie stron internetowych to inaczej SEO (ang. Search Engine Optimization). Jest to długofalowy proces oraz usługa, którą realizują agencje marketingu internetowego oraz freelancerzy, którzy opiera się na optymalizacji stron internetowych pod algorytmy wyszukiwarek. SEO podzielić można dodatkowo na SEO On Site oraz SEO Off Site są to zatem działania wykonywane na stronie internetowej klienta oraz działania, które są podejmowane poza tą witryną, ale także mają wpływ na jej pozycję w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
SEO On Site – co to jest?
SEO On Site to działania, takie jak na przykład praca nad wydajnością strony www (czasem ładowania), jej responsywnością, czyli dostosowaniem do ekranów urządzeń mobilnych, czystością kodu źródłowego, strukturą nagłówków oraz treścią. Jednym słowem jest to wszystko, co ma wpływ na pozycjonowanie i jest związane z pracą bezpośrednio na stronie internetowej.
SEO Off Site – co to jest?
SEO Off Site to między innymi budowanie bazy linków do strony internetowej, któe pochodzą z zewnątrz, publikowanie artykułów sponsorowanych na zewnętrznych portalach, a także promowanie strony internetowej w mediach społecznościowych. Działania SEO Off Site oraz SEO On Site wzajemnie się uzupełniają i trudno jednoznacznie okreslić, które są bardziej ważne.
Konieczne jest zatem kompleksowe podejście do pozycjonowania w oparciu o długofalową strategię marketingu internetowego. Taką z kolei można stworzyć na podstawie raportu po przeprowadzonym audycie SEO, czyli ocenie i analizie strony internetowej pod kątem jej dopasowania do algorytmów wyszukiwarek.
Źródło: https://www.infokurier.pl